Nogle gange går medarbejdere helt i stå

En vigtig del af management-opgaven er at håndtere dine medarbejdere i både gode og dårlige tider. Det er ikke altid kun interne forhold på jeres arbejdsplads, der suger motivationen ud af dine medarbejdere.

Ofte vil hændelser i privatlivet have stor betydning for dine medarbejderes indsats på jobbet, det har vi oplevet nogle eksempler på det seneste års tid. Så gælder det i højeste grad om at håndtere medarbejderen og motivationen helt rigtigt.

Vi har i løbet af det seneste års tid oplevet at dygtige, motiverede medarbejdere er gået helt i stå på grund af skilsmisser. De er endt i livskriser, som har påvirket både deres motivation, overblik og energi. Som udenforstående har det været svært for både ledelse og kolleger at håndtere kollegernes livskrise på den mest hensigtsmæssige måde.

Vi støttede selvfølgelig så godt vi alle kunne og tilbød dem blandt andet professionel hjælp til at komme videre. På skilsmisse-online.dk fandt flere af dem både gode behandlere, advokathjælp og gode råd fra andre skilte.

Som den gode leder er det vigtigt at erkende, at alt ikke kan klares internt i virksomheden. Og netop livskriser som skilsmisse og lignende kræver professionel hjælp, og der var første skridt for flere af vores ansatte den hjælpende hånd på skilsmisse-online.dk.

Ud over at få læst om andre skiltes erfaringer både før, under og efter deres livskrise er der henvisning til relevante rådgivere. Det er rådgivere, der arbejder professionelt med for eksempel parterapi, selvudvikling, bodeling, skilsmissebørn, økonomi og hvordan man kommer i gang med sit liv igen, når hverdagen igen falder på plads.

Som leder er det vigtigt, at det er din medarbejder selv, der vælger den relevante hjælp. Skilsmissen hører under privatlivets fred, men du må gerne støtte vedkommende med link til websites, der tilbyder hjælp i den svære situation.

Vores medarbejdere er kommet godt igennem deres kriser og ser igen lyst på tilværelsen. Deres eneste faste støtte har været det daglige arbejde, og det er derfor vigtigt, at du som leder sørger for at bevare den ansattes tilknytning til kendte opgaver – muligvis med hjælp, hvis overblikket eller motivationen er forsvundet i en periode.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *